רשלנות רפואית בשל העדר אבחון וטיפול בדיכאון אחרי לידה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רשלנות רפואית בגין דיכאון אחרי לידה

לידה היא ברוב המקרים חוויה יוצאת דופן, מרגשת וגורמת לאושר רב. עם זאת, אישה שעוברת לידה חווה בדרך כלל גם עייפותרשלנות רפואית בגין דיכאון אחרי לידה מצטברת ושינויים בשגרה, שמייצרים קשיים חדשים. במקביל חלים גם שינויים הורמונליים שמשפיעים על מצבה הנפשי של האישה.

דכאון אחרי לידה מתרחש בעיקר אצל נשים ויש מקרים קיצוניים שגם אצל גברים. מצב נפשי כזה אורך מספר ימים אחרי הלידה, ויכול להתמשך כמה חודשים ואפילו שנה. דיכאון מתרחש בדרך כלל כשהאישה מטפלת לבדה בתינוק רוב הזמן אולם גם במצבים אחרים.

יש מצבים שהדכדוך אחרי הלידה נמשך זמן ארוך והופך לדיכאון אינטנסיבי. מצב זה מתבטא בין היתר בחוסר תאבון, חרדות, חוסר יכולת להירדם או לחילופין שינה מרובה, עייפות, הרגשות אשם ועצב, תסכול, כעסים בלתי מוסברים, בלבול, התעלמות וחוסר רצון לטפל בתינוק, חוסר תקשורת עם הסביבה וחולשה.

אי אפשר לדעת מראש אם אישה תסבול מדיכאון אחרי לידה, עם זאת, בין גורמי הסיכון ניתן למנות עישון, לחץ נפשי, קושי בקשר הזוגי, קושי בתמיכה משפחתית, היריון לא רצוי ועוד.

מהן אפשרויות הטיפול בנשים החוות דכאון אחרי לידה?

במצב כזה חשוב מאוד לקבל עזרה פסיכולוגית ותרופתית. הטיפול מבקש להביא לאיזון ולנסות לגרום לשיפור במחשבות. טיפול במצב של דכאון אחרי לידה יכול להיות טיפול קוגניטיבי בהתנהגות, תגבור של התמיכה החברתית, קבוצות תמיכה וכולי.

מתי תקום רשלנות רפואית בדיכאון אחרי לידה?

רשלנות רפואית בדיכאון אחרי לידה מתרחשת בעיקר בשל כשל באבחון והעדר השגחה או השגחה בלתי מספקת.

רשלנות באבחון הדיכאון

רשלנות רפואית באבחון של דכאון אחרי לידה באה לביטוי בכך שלא מזהים ולא שמים לב למצב הנפשי של האישה אחרי הלידה. מירב תשומת הלב מופנית כלפי היילוד ולא כלפי האישה, ולא נותנים את הדעת למצב הרוח שלה, לביטוי הנפשי שלה ולתקשורת שלה עם התינוק.

רשלנות רפואית עלולה להיות כאשר יש סממנים להתפתחות של דכאון כמו דחיה של התינוק, חוסר שקט, עצב, אבדן שמחת חיים, והצהרות על חוסר רצון לחיות ואפילו עד ניסיונות התאבדות, ולמרות זאת הרופאים וצוות המטפלים לא שמים לב, לא עוקבים אחרי המצב, ולא מתייחסים או מטפלים במצב הדיכאוני.

לדיכאון שלא מזהים עלולות להיות תוצאות הרסניות עד כדי אבדן הרצון לחיות והתאבדות.

רשלנות בטיפול בדיכאון לאחר הלידה

רשלנות בטיפול בדיכאון אחרי לידה מתרחשת כאשר נותנים טיפול שגוי, לא מקצועי, תרופות שאינן מתאימות ולא משפרות את המצב, לא מתייעצים עם מומחים בתחום וכולי.

תחילה על התובע להוכיח קשר סיבתי בין מעשה הרשלנות לבין הנזק

במסגרת התביעה על התובע להוכיח קשר סיבתי בין מעשה הרשלנות והנזק שנגרם לצורך כך עליו להמציא מסמכים רפואיים גם מתרופת ההיריון וגם מהלידה שמעידים על נטייה של האישה לדיכאון.

מן הפסיקה: תביעה בעילת רשלנות רפואית בגין דכאון אחרי לידה שגרם להתאבדות היולדת

נגד בית חולים הוגשה תביעה בעילת רשלנות רפואית בכך שהצוות הרפואי לא השגיח ולא שמר בקפדנות על אישה שעברה לידה, כאשר היה ידוע שסבלה מדיכאון קשה והביעה את רצונה למות. היא לא קיבלה טיפול מתאים בזמן, ולמרבה הצער הצליחה לחמוק מחדרה ולהתאבד בקפיצה מקומה גבוהה בבית החולים.

במסגרת התביעה טענו התובעים שבית החולים אחראי למות האישה שכן היתה התרשלות בשמירה עליה על אף שהיה ידוע כי היא ניסתה להתאבד מספר פעמים. אחרי הלידה היא בלעה תרופות, אבל הפסיכיאטר לא הסכים בשלב זה לאשפזה בכפיה, והיא אושפזה במחלקה פנימית מול עמדת האחיות.

נטען כי האישה הצהירה על רצונה למות, ואף ניסתה לברוח מחדרה אבל נעצרה. באבחון פסיכיאטרי שנעשה לה נקבע שהיא דיכאונית ומיואשת, וזקוקה במפורש לשמירה של 24 שעות ביממה, מאחר והיא מסוכנת לעצמה. מומחה לפסיכיאטריה שבדק אותה שוב, הורה בשלב זה על אשפוז כפוי.

מאחר והצליחה לבלוע כמות של כדורים, העברתה לאשפוז כפוי עוכבה, מה שהסתבר כהחלטה שגויה לפי טענת התביעה, מאחר והיא הצליחה לחמוק מהחדר ולעלות לקומה גבוהה בבית החולים ולקפוץ אל מותה. בתביעה נטען שאם היו משגיחים עליה כראוי, היא לא היתה מצליחה לממש את נסיונותיה להתאבד. לפי חוות דעת המומחה, הדיכאון אחרי לידה נוטה לחלוף אחרי פרק זמן מסוים אולם במקרה הנדון בשל רשלנות בית החולים הסיכוי הזה הוחמץ.

במסגרת התביעה טענו התובעים שניסיון הבריחה של האישה לא נבלם וכמו כן בית החולים פעל ברשלנות, ולא דאג מספיק לטיפול נגד דכאון מהסוג הזה, ולא מנע את ההתאבדות הטרגית.

אולי יעניין אותך גם:

עורך דין לתביעת רשלנות רפואית בהריון ובלידה

רשלנות רפואית לאחר לידת פג – מקרי עילה לתביעת רשלנות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן