בדיקות דם ושתן רשלנות בבדיקות מעקב הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בדיקות דם ושתן רשלנות בבדיקות מעקב הריוןבדיקות דם ושתן הן בדיקות בסיסיות שעובר כל אדם במהלך חייו. כמובן שגם במהלך ההיריון הכרחי לבצע מעקב הדוק מאוד של מצב האם והעובר באמצעות בדיקות דם ושתן.

כאשר לא מפנים את האישה לבצע בדיקות דם ושתן, או מפענחים אותם אופן שגוי, ולא דואגים לשלוח לבדיקות נוספות – עלולים לסכן את בריאות העובר והאישה – דבר העולה כדי רשלנות רפואית.

אילו בדיקות דם ושתן על האישה לעשות בזמן ההיריון ?

בדיקת דם מעבדתית לגילוי הריון – הבדיקה מוודה את קיומו של היריון ע"י בדיקת הורמון HCG בדם. כמות ההורמון גדלה עם הזמן, והבדיקה מלמדת גם על גיל ההיריון – דבר שיכול להשפיע על הערכת משקל העובר, והתפתחותו. ביצוע שגוי של הבדיקה או פענוח שגוי שלה עלול להחמיץ אבחון גיל ההיריון, ולגרום לשרשרת של טעויות, כגון חשש שהעובר אינו מתפתח כראוי, דבר שעלול לסיים את ההיריון. אי הפניה למעקב או לבדיקות נוספות מהווה רשלנות רפואית חמורה במקרה כזה.

בדיקות שתן במהלך ההיריון – בדיקות השתן במשך תקופת ההיריון מאפשרות מעקב אחרי ערכים של חלבונים, סוכר ועוד,  הקשורים לתקינות ההיריון ולשלילת זיהומים שונים. הבדיקות חשובות, שכן אם למשל מתגלה כמות מוגברת מאוד של חלבון בשתן עולה חשש לרעלת הריון, בעיות בכליה, וכולי. באופן דומה, כמות גדולה של סוכר בשתן מעידה על סכרת הריון. מכאן ברור שפענוח שגוי של הבדיקות יכול לגרום לנזק רפואי לאישה או למחלות שפוגעות בעובר, בהעדר טיפול. אם  מתגלות תוצאות חריגות, חשוב להפנות את האישה לבדיקות נוספות, ומחדל בקשר לכך מהווה רשלנות רפואית.

ספירות דם במהלך ההיריון –ספירות דם  בזמן ההיריון נועדו לעקוב אחרי פרמטרים שונים בדמה של האישה ההרה, וללמוד על  מצבו הבריאותי של העובר. כאשר מתגלה בספירת דם שרכיב מסויים מצוי בעודף או בחסר, יש לברר את הסיבה. לדוגמא, רמה נמוכה של המוגלובין או טסיות דם בדמה של האישה יכול להעיד על אנמיה או חריגה כלשהי בתפקודי קרישה, חוסר בברזל או בחומצה פולית משפיע על התפתחות העובר ומצבה של האישה, וחשוב לטפל בכך במועד. תוצאות חריגות של רכיבים שונים בדם צריכות להדליק נורה אדומה לרופא המטפל. כל מחדל בקשר לפענוח שגוי, או התעלמות מתוצאות חריגות ואי הפניה לבדיקות המשך עלול להוות רשלנות רפואית .

בדיקת סוג דם – בבדיקת סוג הדם של האישה מבקשים לוודא שהיא נושאת אנטיגן RH. כשמגלים בבדיקת סוג הדם כי דמה של האישה מכיל נוגדנים אשר עלולים לפגוע בכדוריות דם של העובר, יש לטפל במצב כזה (חיסון שימנע היוצרות נוגדים שיפגעו בעובר, עירוי רחמי, וכולי). כמובן שביצוע שגוי של בדיקת סוג דם, או פענוח שגוי של הבדיקה עלולים לסכן את העובר באנמיה לא מזוהה ובלתי מטופלת. אי הסבר על הבדיקה ואי הפניית האישה למעקב ולטיפול עלולים להוות רשלנות רפואית.

בדיקת דם לשלילת סכרת הריון – מדובר בבדיקת העמסת סוכר שנועדה לשלול סכרת הריון. רמות סוכר גבוהות, יכולות לעבור לעובר ולגרום מעבר לסיבוכים, גם למשקל גבוה– דבר שמצריך הערכות מראש ללידה קיסרית. הרשלנות באה לביטוי במקרה כזה בבירור רפואי לוקה, התעלמות מהיות האישה בקבוצת סיכון, והעדר טיפול וניטור בזמן. כאשר טועים בפענוח הבדיקה, ולא מפנים לבדיקות מעקב מדובר ברשלנות רפואית.

בדיקות דם לגילוי נוגדנים למחלות  – הדבקות במחלת האדמת בזמן ההיריון עלולה לפגוע באברים של העובר כמו  עיניים, לב, וכולי. על כן, חשוב לבדוק אם יש נוגדנים נגד המחלה בדמה של האישה. בדיקת דם חשובה נוספת היא בדיקה לגילוי נגיפים שונים כמו נגיף cmv שעלול לעבור לעובר ולגרום למומים ומחלות קשות של קרישת דם, פגיעה בראייה ובשמיעה, ופיגור.

ביצוע שגוי של הבדיקות הללו ואחרות או פענוח שגוי שלהן, עלול  לגרום לנזקים בלתי הפיכים לעובר ולאי אבחון מחלות קשות. לחילופין, אבחון שגוי של הבדיקות, יכול לגרום לתוצאות שגויות לגבי מחלות שכלל לא קיימות. אי ביצוע הבדיקות ואי הסבר והפניה למעקב בהתאם מהווים רשלנות רפואית במקרה של נזק.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן