רשלנות רפואית בלידה והצורך בפונדקאות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פונדקאות בעקבות רשלנות רפואית בלידהפונדקאות היא הריון באמצעות אישה עד לידתו של היילוד לצורך מסירתו אחרי הלידה להורים המיועדים. ההליך מעוגן בחוק ההסכמים לנשיאת עוברים. פונדקאות היא  דרך להרחיב משפחה כאשר האישה אינה יכולה ללדת מכל סיבה שהיא.

חוק ההסכמים לנשיאת עוברים מסדיר את הליך הפונדקאות לצורך להבאת ילד עבור בני זוג. ההליך מוסדר באמצעות תנאי סף ובין היתר :

יש צורך באישור מיוחד שניתן על ידי ועדה, כאשר רק לאחר מתן האישור ניתן להתחיל בהליך.

הפונדקאית צריכה להיות מוגבלת בגילה, במצבה המשפחתי, במצבה הבריאותי, ובמספר הלידות שעברה.

ההיריון מתקיים באמצעות ביצית של אישה שרוצה לקבל את הילד לחזקתה אחרי לידתו ולגדל אותו. עם זאת במקרה הצורך, ניתן להשיג גם הריון על ידי ביצית של תורמת.

על הפונדקאית לעבור בדיקות רפואיות ונפשיות.

יש חוזה בין בני הזוג ובין הפונדקאית במסגרתו מסכמים את שכרה של הפונדקאית והקשרים בין הצדדים במהלך ההיריון.

רשלנות רפואית שפוגעת ביכולת להרות

יש מקרים רבים בהם מתרחשת רשלנות רפואית אשר מונעת מהאישה להרות ועקב כך היא הופכת לעקרה.

בין היתר מדובר במקרה בו האישה קיבלה טיפול לא מקצועי אחרי לידה, שגרם להידבקויות הפוגעות בתפקוד של הרחם, וביכולת שלה להרות. רשלנות כזו מתרחשת כאשר ברחם האישה נשארות אחרי הלידה שאריות של שליה, וכאשר המצב לא מאובחן ולא ניתן טיפול נכון בזמן. שאריות השליה הן גורמות להידבקויות לצלקות ולהרס ריריות הרחם. מצב זה קרוי תסמונת אשרמן;

היסטרוסקופיה (בדיקה של רירית הרחם בתוך חלל הרחם) שמבוצעת ברשלנות עלולה לגרום להידבקויות ברחם ולמצב של עקרות שלא ניתנת לריפוי;

סרטן רחם שלא מאובחן ומטופל במועד אשר מביא לצורך בכריתת הרחם;

מחלות אחרות של הרחם שלא מתגלות במועד;

אי גילוי ואי טיפול בזיהומים ברחם;

ביצוע רשלני של גרידה עלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים ואבדן הרחם;

פונדקאות בעקבות רשלנות רפואית בלידה

יש מקרים בהם יש צורך להיעזר בפונדקאית בשל רשלנות רפואית שגרמה לעקרות. פניה להליך של פונדקאות בשל רשלנות רפואית מהווה תהליך קשה נפשית לבני זוג.

חשוב לדעת כי אישה שהפילה בגלל רשלנות רפואית ונגרמו לה נזקים, או שאיבדה את הרחם עקב טיפול רשלני, ולא תוכל להרות עוד עקב כך, יכולה לתבוע את נזקיה ופיצויים המגיעים לה במסגרת הליך משפטי.

בית המשפט מכיר בזכות של האישה לקבל פיצויים עבור הליך של פונדקאות לאחר שאבדה את הרחם שלה בשל רשלנות רפואית.

הצורך בפונדקאות בעקבות רשלנות רפואית היא עילת תביעה לכל דבר.

פונדקאות היא הליך יקר מאוד, וניתן לתבוע את ההוצאות הכספיות שכרוכות בהליך זה, וגם פיצויים נוספים הקשורים לנזקים שנגרמו עקב הרשלנות הרפואית בהריון. במסגרת התביעה על התובעים להוכיח  קשר בין המעשה הרשלני והנזק שנגרם לאישה אשר גרם לה לעקרות בלתי הפיכה, ומנע ממנה  את היכולת להרות וללדת. כמו כן יש לקחת בחשבון גם את כל ההשלכות הנוגעות לכך כלכליות, פסיכולוגיות וכולי.

חשוב מאוד להיעזר בעורך דין מקצועי מומחה בתחום ובעל ניסיון, שיש ביכולתו להגיש תביעה מפורטת מבוססת ומגובה בראיות ובחוות דעת מומחים בתחום ולנהל את המשפט.

מהפסיקה

  1. בתחילת 2018 ניתן פסק דין תקדימי וחשוב מאוד בבית המשפט המחוזי נגד בית חולים רמב"ם לתשלום של מעל מליון ₪ פיצוי לאישה, עקב רשלנות רפואית, בשל גרם תסמונת אשרמן. נפסק, כי התובעת סבלה מנזקים חמורים לרירית הרחם ולמצב של עקרות, בשל פעולה של גרידה להוצאת שאריות שליה אחרי לידה. במקרה תקדימי וחשוב זה פסק בית המשפט פיצויים לתובעת עבור 2 הליכי פונדקאות .
  1. לבית המשפט המחוזי הוגשה תביעה לתשלום פיצויים בשל רשלנות רפואית שגרמה לכריתת רחם ולצורך להיעזר בשרותי פונדקאית. מדובר באישה שלא אבחנו אצלה במועד את מחלת סרטן צוואר הרחם, ועקב כך לא נותרה ברירה אלא לכרות את הרחם, והיא איבדה את היכולת ללדת. במסגרת התביעה נדרשו פיצויים בין היתר בשל הצורך להיעזר בשירותיה של פונדקאית לאור המצב אליה נקלעה התובעת בשל הרשלנות רפואית.

בית המשפט קיבל את התביעה וקבע לתובעת פיצויים לאחר שהעמיד את הנכות של האישה על 40% , ונכות נפשית על 5%. בית המשפט קבע פיצויים בסך חצי מליון שקלים, בשל כאב וסבל, חרדה ותסכול, לאחר שפסק כי בעקבות הרשלנות הרפואית, נשללה מהתובעת היכולת להרות. כמו כן נפסקו פיצויים עבור הפריה חוץ גופית בסך של 60,000 ₪, ו סך של 300,000 ₪ עבור הליך הפונדקאות, ובנוסף פיצויים לטיפולים פסיכולוגיים ובגין נזקים נוספים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן