לידה מוקדמת – רשלנות רפואית בלידה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

לידה מוקדמת רשלנות רפואיתתקופת ההיריון  נמשכת כ 40 שבועות. עם זאת כאשר הלידה  מתרחשת מהשבוע ה- 37 ואילך, העובר כבר מוכן ללידה. לידה שמתרחשת לפני השבוע ה- 37 היא לידה מוקדמת שבה היילוד נולד כפג.

לידה מוקדמת מסוכנת מאוד ליילוד מאחר והוא לא הבשיל מספיק כדי להיות מסוגל לחיות מחוץ לרחם אימו, ומערכות חיוניות בגופו עדיין לא מתפקדות כראוי.

מה המשמעות של לידת פג ?

לידת פג משמעותה שהמערכות הגופניות של היילוד לא סיימו להתפתח. הפג סובל מסיכון לסיבוכים רפואיים ובריאותיים, ולמחלות. לידת פג עשויה להיות כרוכה בהעדר התפתחות של המוח, והראות. פג נמצא במצב מסוכן ופגיע לזיהומים שכן גם מערכת החיסון שלו אינה מפותחת דיה והוא נוטה לאבד את חום גופו.  כמו כן הפג הוא חלש יותר, ועלול לסבול גם מעיכוב בשמיעה, בראיה, אנמיה, שיתוק מוחין, ופיגור.

מתי מתרחשת רשלנות רפואית בקשר ללידת פג ?

תביעת רשלנות לגבי ללידת פג קשורה לרשלנות במהלך ההיריון או הלידה. במסגרת התביעה, צריך להוכיח את הטיפול הרשלני ואת הקשר בין הרשלנות והנזק שנגרם – לידת פג.

הרשלנות יכול לקרות בכל שלב, מהרגע בו מגלים סיכון ללידת פג, דרך הלידה, ועד הטיפול בפג עצמו אחרי שנולד, כאשר הרופא המטפל, לא התנהל כפי שרופא סביר צריך היה להתנהל במצב דומה.

הריון בסיכון שעלול להסתיים בלידת פג

רשלנות בלידת פגים עלולה להתרחש במהלך ההיריון. היריון בסיכון המעיד על סיכוי ללידה מוקדמת הוא הריון שניתן לזהות,. רשלנות רפואית תהיה כשהרופא לא נותן דעתו לסימנים שמגלים על לידה מוקדמת ובין היתר:

לידה מוקדמת בעברה של האישה;

רעלת הריון ,סכרת  ו/או זיהומים,

בעיות בריאות נפשיות / פיזיות, מאמץ פיזי שהאישה עשתה, או שחוותה אלימות;

אלכוהול וסמים;

הריון של עוברים רבים;

הפריה מלאכותית ;

גיל האישה;

ניתן לייחס רשלנות לרופא שאינו מפנה את האישה לביצוע בדיקות, אינו דואג להשהות צירים בטיפול תרופתי בתקופה מוקדמת של ההיריון, אינו שולח את האישה להשגחה ולשמירת הריון, תוך מתן הנחיות להתנהלות בהריון כמו מנוחה.

אי זיהוי סימני לידה מוקדמים

רשלנות רפואית נחשבת למצבים שבהם לא מזהים סימני לידה מוקדמים ובין היתר : התכווצות הרחם, ירידת מי שפיר, כאבי גב, לחץ באגן, כאבי בטן, ודימומים. כמו כן רשלנות נחשבת כאשר למרות קיומם שלסימני לידה מוקדמת, לא נעשות בדיקות אולטרא סאונד וניטור.

אי דחיית מועד הלידה ככל שניתן

אם יש סימנים ללידה צריך להפנות את האישה למיון, ולנסות לעכב את הלידה על ידי מתן סטרואידים והורמונים במטרה לאפשר את התפתחות העובר לבשלות מקסימאלית, ובעיקר את התפתחות מערכת הנשימה. צריך לזהות מהר סימנים ללידה מוקדמת ולנסות לעכב ככל שניתן וכפי שמתאפשר. על הרופא לבצע  בדיקות לגבי מצבו של העובר, לתת טיפול תרופתי שמעכב את הלידה ומונע צירים ולהורות על השגחה.

העדר טיפול מתאים וראוי לפג

רשלנות רפואית יכולה להיות גם בטיפול  בפג ולכן כאשר כבר נולד פג, חשוב מאוד לטפל בו כראוי. פגים נמצאים במחלקה מיוחדת – פגיה  – שמאפשרת תנאים הדומים לרחם האם. כך יש לשמור על הפג מיד אחרי הלידה באינקובאטור, כדי שמערכות חיוניות בגופו ישלימו את התפתחותן. האינקובאטור מגן על הפג מזיהומים, ומספק לו טמפרטורה מתאימה וחמצן, מאחר ומערכת הנשימה שלו אינה מתפקדת טוב עדיין. זיהומים בפגיות הם נפוצים  ולכן כאשר מתגלית הזנחה בטיפול בפגים –  אפשר לטעון לרשלנות .

הפיצויים בתביעת רשלנות רפואית בלידת פג

פג שנולד בלידה מוקדמת אשר לא היה ניסיון לעכב אותה  למרות סימנים מקדימים,  יכול לתבוע בתביעת רשלנות רפואית. אפשר לתבוע פיצויים עבור הוצאות רפואיות, שיקום, , כאב וסבל, טיפולים, הפסדי השתכרות, וכל הקשור לתמיכה ולטיפול בנכות ממנה הפג סובל בתהליך הגדילה וההתפתחות שלו.  סכומי הפיצויים בתביעת רשלנות בקשר ללידת פג הם גבוהים.

 

אולי יעניין אותך גם:

לידת פג פגוע – רשלנות רפואית בשל אי מניעת לידה מוקדמת

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן