רשלנות רפואית בלידה שקטה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רשלנות רפואית בלידה שקטהאובדן של הריון בכל שלב הוא ללא ספק אירוע טראומתי שכרוך בסוג של אבל, ותחושות של  אשם, עגמת נפש, דיכאון, רגישות יתר וכולי.

פטירה של העובר בשלבים ראשונים של הריון היא הפלה, בעוד שפטירת עובר בשלב מתקדם של ההיריון, ובלידה, היא לידה שקטה. כאשר עולה חשד שפטירת העובר נגרמה בשל רשלנות רפואית חשוב מאוד לפנות בהקדם לייעוץ משפטי מקצועי ולברר אם קמה עילה להגשת תביעת רשלנות.

מהי לידה שקטה ?

לידה שקטה היא לידה של עובר מת. זוהי לידה טראומתית מאוד לאישה. לידה כזו עלולה להתרחש בעקבות סיבוכים ובין היתר באירוע הלידה עצמו, כאשר העובר נקלע למצוקה. חבל טבור שנכרך סביב העובר וגורם למחסור בחמצן, התעלמות הצוות הרפואי ממצבו של העובר, מתלונותיה של היולדת, והעדר אבחון במועד, עלולים להוות רשלנות רפואית.

תביעת רשלנות רפואית

כאשר מתעורר חשד לרשלנות רפואית שגרמה למות העובר, ניתן לבדוק אפשרות להגיש תביעה לתשלום פיצויים נגד גורמים  כמו  הרופא המטפל שעקב אחרי ההיריון, קופת החולים, בית החולים, והצוות הרפואי שהיה נוכח בלידה.

חשוב לפנות לעורך דין מומחה בתחום, לטיפול בתביעה כזו, שכן נדרשת מומחיות מיוחדת וניסיון, וגם ידיעה בתחומי מיילדות. במסגרת תביעת רשלנות רפואית צריך להוכיח ולשכנע את בית המשפט שהצוות הרפואי לא התנהל על פי סטנדרט סביר.

מה יכול לגרום למות העובר ברחם ?

מות העובר ברחם עלול לקרות בגלל סיבוך תוך כדי הלידה, כאשר חבל הטבור מסתבך סביב העובר,  או בעקבות תופעה של הפרדות שליה שגורמת למצוקה עוברית או קרע ברחם, מיעוט של מי שפיר, רעלת הריון, וכולי. כאשר הועבר נמצא במצוקה ופעימות ליבו מפסיקות כשהוא בתוך הרחם, יכולה להתרחש לידה שקטה. כמו כן התופעה עלולה לקרות בשל מעקב לקוי אחרי ההיריון עצמו.

מעשה הרשלנות

רשלנות רפואית שקשורה ללידה שקטה יכולה להיות  תוך כדי ההיריון, מהסיבה שלא אבחנו ולא טיפלו כנדרש באישה במהלך ההיריון, או שלא התקבלה הסכמה מדעת לטיפול זה או אחר, או לבדיקה כזו או אחרת.

לפעמים יש קשר בין מעשה הרשלנות למצב הרפואי של האישה בזמן ההריון. כאשר הרופא מתעלם ממצבה הרפואי ומתרשל בכל הקשור למעקב הריון צמוד תוך ידיעה  שקיימת בעיה רפואית – מדובר ברשלנות. המעקב הרפואי נועד להפחית את הסיכון לנזק.

כמו כן רשלנות כזו יכולה להיות תוך כדי הלידה – אם הצוות לא ביצע אבחנה של מצב היולדת והעובר, כשל בטיפול בזמן הלידה, ולא התנהל באופן סביר כנדרש במצב כזה. לידה שקטה יכולה לקרות בין היתר כאשר לא מאבחנים ולא מטפלים בסיטואציה רפואית שבה הדופק של העובר נחלש, והצוות הרפואי לא מתייחס לתלונות של האישה, ומתרשל בכל הקשור למצב העובר. מדובר בטיפול לא ראוי במהלך הלידה עצמה.

אם ניתן להוכיח שמותו של העובר ברחם יכול היה להימנע בין היתר באמצעות החלטה אופרטיבית וביצוע של ניתוח קיסרי – מדובר במחדל וברשלנות רפואית.

כדי לדעת אם היתה רשלנות צריך לבדוק בעזרת  מומחה רפואי האם הסיבוך שגרם למות העובר, היא טעות של הרופא, שהיתה ניתנת למניעה.

קשר סיבתי

קשר סיבתי הוא אחד הרכיבים החשובים בהוכחת תביעת הרשלנות – יש להוכיח קשר סיבתי בין מעשה הרשלנות והנזק.

כדי להוכיח את הרשלנות הרפואית צריך להוכיח שהסיבוך שגרם לנזק, נובע מתוך הטעויות וההתנהלות של הצוות, אשר ניתן היה למנוע אם היו מתנהלים בזהירות לפי סטנדרט רפואי ובזהירות הנדרשת. יש צורך להציג חוות דעת מומחה שיראה את הקשר הסיבתי בין הרשלנות של הצוות הרפואי ובין הנזק.

תביעה שהוגשה לבית המשפט

לבית המשפט הוגשה תביעה עקב מותו של יילוד שנפטר חמישה ימים לאחר לידתו, בשל קרע ברחם שהרופאים לא אבחנו.  היילוד סבל ממצוקה עוברית שגרמה בסופו של דבר למותו לאחר לידתו. נטען, כי למרות תלונותיה של האישה, הרופאים לא בדקו באופן יסודי, וערכו בדיקת אולטרא סאונד בלבד, כאשר אחרי פרק זמן מסוים פעימות ליבו של העובר נחלשו.

רק אחרי שהאישה הובהלה לניתוח קיסרי נמצא העובר מחוץ לרחם, בעקבות הפרדות שליה וקרע ברחם. היילוד עבר החייאה אבל כאמור נפטר. הטענה במסגרת התביעה היא שצריך היה לאבחן את הקרע ברחם מוקדם יותר, ולהוציא את העובר באמצעות ניתוח קיסרי באופן מיידי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן