רשלנות רפואית באיחור בחילוץ העובר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רשלנות רפואית בטיפול לא נכון בסוכרת הריונית במהלך ההריון

רשלנות רפואית בחילוץ העובראחד ממקרי הרשלנות הרפואית בלידה הוא מצב בו העובר נקלע למצוקה, וחילוצו מהרחם מתעכב.

יולדת שנמצאת בחדר לידה צריכה להיות במעקב ניטור של מדדים כמו לחץ דם, דופק וכולי. גם העובר מנוטר באמצעות מכשיר המוניטור וצריך להימצא במעקב צמוד כדי לוודא שאינו נקלע למצוקה.

במצב של מצוקה נדרשים ערנות מעקב צמודים של הצוות הרפואי והחלטה רפואית בעניין התקדמות הלידה. מצב של מצוקה עוברית מחייב את הוצאת העובר באופן זריז ומהיר כדי למנוע פגיעה בלתי הפיכה במערכות גופו.

התארכות משך זמן הלידה, התעלמות מתלונות של היולדת, ממצוקת העובר, מהעדר של אספקת חמצן תקינה, והשתהות רשלנית של הצוות, יכולים לגורם לנזקים חמורים ובלתי הפיכים בעובר, כמו פגיעה מוחית, שיתוק מוחין, פיגור שכלי, שיתוק בגפיים, וחלילה גם מות העובר.

כיצד מתבטאת מצוקת העובר ?

במהלך צירי הלידה, החמצן שעובר אל העובר דרך השליה פוחת בשל שינויים בזרימת הדם. כמו כן גם קצב הלב של העובר מואט, והדופק נחלש. אם וכאשר קצב הלב והדופק נחלשים יתר על המידה ולא מתאזנים הדבר מצביע על מצב של מצוקה. על כן, מקפידים לנטר את העובר ואת היולדת  כך שעל ידי הניטור ניתן יהיה לזהות את מצבו של העובר ולאתר כל מצב של מצוקה.

חשוב מאוד לוודא שהצירים של היולדת אינם מסכנים את מצבו של העובר.

מתי  מתרחשת מצוקת העובר ?

מצוקה עוברית עלולה להתרחש כאשר יש הפחתה במעבר החמצן לעובר כתוצאה מהצירים והתכווצויות הרחם, או  מהפרדות השליה. אם יש כשל בהזרמת הדם לעובר ועקב כך פוחת החמצן שמקבל העובר מהאם, המוניטור יראה את המצוקה העוברית שבאה לביטוי בהאטה משמעותית של קצב הלב והדופק.

מצוקה עוברית יכולה להתרחש גם מהסיבה שחבל הטבור נכרך סביב צווארו של העובר או מסביב לגפה שלו.

סימן נוסף שמראה מצוקה עוברית הוא מים מקוניאליים. הכוונה למי שפיר עכורים בשל הפרשת צואה של היילוד. גם במקרה כזה מדובר במצוקה ובצורך דחוף לערב רופא מומחה, ולחלץ את העובר מהרחם בהקדם. מדובר בדקות קריטיות שדורשות מענה רפואי טיפולי מהיר כדי להימנע מרשלנות רפואית.

איחור בחילוץ העובר

אם העובר נכנס למצוקה חייבים לסיים את הלידה בהקדם. הצוות הרפואי נדרש לשקול לחלץ את העובר גם אם מדובר בצורך ללידה מכשירנית (לידת מלקחיים או ואקום) וגם אם מדובר בלידה מוקדמת.

חילוץ שמסתבך

במקרה של עובר גדול, וכאשר לא מעבירים מראש את היולדת לניתוח קיסרי, העובר עלול להיקלע  לסכנה של פרע כתפיים. המשמעות היא שכתפיו של העובר נותרות כלואות בתעלת הלידה, דבר שעלול לגרום בין היתר לשיתוק בגפיים. כדי לא להיקלע למצב כזה צריך להעריך מראש את המשקל של העובר, ולוודא שהאישה לא סובלת מסוכרת הריון או הריון עם משקל עודף.

במקרה כזה צריך לקחת בחשבון  צורך בלידה באמצעות ניתוח קיסרי שכן לידה רגילה נרתיקית עלולה לגרום למצב של פרע כתפיים. חשוב להחליט תוך שיקול דעת של כל הנסיבות, מהי שיטת הלידה המתאימה ביותר כדי לא להיקלע לאיחור קריטי בחילוץ העובר ולהימנע מרשלנות רפואית.

מי זכאי לפיצוי במקרה של רשלנות רפואית ?

לפי חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות זכויותיו של אדם הן "מגמר לידתו עוד מותו". ליילוד שנולד מת מכל סיבה, אין זכות לפיצוי. במקרה כזה ההורים הם הזכאים לפיצויים: היולדת ובן הזוג. הפיצוי עבור נכויות שמהן סובלת האישה הם בין היתר עבור נכות נפשית ונכות פיזית (הרחם נפגע או נכרת), כאב וסבל, ופגיעה באוטונומיה.

הוכחת הרשלנות

כדי להוכיח את הרשלנות הרפואית התובעים ידרשו להוכיח שהיתה התרשלות מצד הצוות הרפואי בלידה, ונגרם נזק לעובר שנובע מאותה רשלנות. יש להוכיח שהפעולה הרפואית חרגה מהסטנדרט הרפואי הנדרש והסביר במצבים כאילו וכתוצאה מכך נגרם הנזק.

אולי יעניין אותך גם:

רשלנות רפואית שגורמת לשיתוק ע"ש ארב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן