רשלנות רפואית באבחון מחלות בהריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רשלנות רפואית באבחון מחלות בהריוןנהוג לומר שהריון הוא אינו מחלה, עם זאת, מחלות בהריון יכולות להופיע כתוצאה מהשינויים הפיזיולוגיים בגוף, או כהתלקחות של מחלה כרונית שהיה קיימת עוד לפני ההיריון.

שינויים פיזיולוגיים בגוף האישה, שינויים הורמונאליים, רגישות יתר, שינויים בלחץ הדם והסוכר ובמערכת החיסונית משפיעים על גוף האישה והיכולת שלו להתמודד עם הדבקות בוירוסים, בחיידקים , דלקות ומחלות שונות בתקופת ההיריון.

ההיריון לפיכך דורש מעקב צמוד אחרי המצב הבריאותי של האישה. יש להתייחס ברצינות לתלונות, ולשינויים בתחושה הכללית, ואי אבחון של מחלה במועד, יכול להוות רשלנות רפואית.

מחלות מין זיהומיות אשר פורצות בזמן ההיריון

חלק מהמחלות הזיהומיות מצויות בגוף בצורה רדומה, ופורצות בזמן ההיריון. כאשר לא מאבחנים ולא מטפלים במועד במחלות מין זיהומיות (עגבת, זיבה, הרפס, פטריית קנדידה וכולי) בתקופת ההיריון, עלולה להיות לכך  השפעה על ההיריון ולגרום למומים בעובר, חירשות פיגור שכלי, וגם חלילה למותו.

ניתן לגלות את המחלות באמצעות בדיקות דם סרולוגיות ודגימות שתן. הטיפול במחלות זיהומיות הוא על פי רוב תרופתי. היה ולא מאבחנים את המחלה במועד עלולים להיגרם סיבוכים.

וירוס cmv

מדובר בנגיף שניתן לגלות בבדיקת דם לאיתור נוגדנים קיימים כבר בתחילת ההיריון. הדבקה בנגיף cmv עלולה להיות משמעותית לעובר, ומוצע לבצע דיקור מי שפיר ואולטרסאונד כדי לבדוק מהי מידת הפגיעה בו. רשלנות בכל הקשור לאבחון המחלה יכולה לעלות בזיהום והדבקה שגורמים להסתיידות במוח העובר ובאזורי הבטן.

מחלות כבד בהריון

מדובר בצהבת הריונית או בגרד. בדיקות מעבדה מראות עלייה באנזימים של הכבד ושיבוש במלחי מרה. המחלה אינה מסוכנת לאם אולם היא מסוכנת לעובר, ויכול לגרום למותו בגלל רעלת הריון. העדר אבחון של בצקות בגפיים והפרשת חלבון ויתר לחץ דם מהווה רשלנות. הטיפול הוא החשת הלידה.

מחלת כבד שומני חריף של ההיריון גורמת לאי ספיקת כבד חריפה ומסכנת את היולדת. הטיפול הוא החשת הלידה.

מחלות לב בהריון

אבחון מוקדם וטיפול בגורמי סיכון למחלות הלב ( מעקב אחרי ערכי סוכר ולחץ דם )  יכולים להפחית את המחלה. מחלות לב גורמות להריון בסיכון גבוה.

מחלות שנגרמות מבעלי חיים וירוסים וטפילים

מחלה שנגרמת מחיידק הקלמידה כתוצאה מחתולים וציפורים מסוכנת מאוד לעובר. גם מחלות שעוברות באמצעות כבשים עלולות לגרום להפלת העובר וסיכון חייו. יש לאבחן מיד באמצעות בדיקות דם ולטפל באנטיביוטיקה.  מחדל בטיפול מהווה רשלנות רפואית.

נגיף הזיקה

נגיף זה עובר באמצעות עקיצת יתושים והדבקה מאדם לאדם ולילוד עצמו בהליך הלידה. המחלה גורמת למיקרוצפליה (ראש קטן) ופגיעה במוח- נכות נוירולוגית, פגיעה בראיה ובשמיעה, ועד למוות . יש לאבחן במועד תופעות של חום פריחה וכאבי פרקים ולטפל בזמן. מחדל בקשר לכך נחשב לרשלנות רפואית.

רעלת הריון

מחלה שעלולה לגרום למות היולדת. זיהוי המחלה באמצעות לחץ דם גבוה וחלבון בשתן, כאשר יש לעבור בירור ולקבל טיפול תרופתי להורדת לחץ הדם. העדר אבחון ואי מתן טיפול בזמן נחשבים לרשלנות רפואית תוך גרימת סיכונים לסיבוך בהריון ופגיעה בהתפתחות העובר.

גורמי סיכון משפחתיים, מחלת כליות, קרישות יתר, מחייבים ביצוע בדיקות דם שתן אולטרסאונד, ומעקב הדוק של היחידה להריון בסיכון גבוה.

מחלת כליה

הכליות חשובות מאוד שכן הן משפיעות על לחץ הדם ונפח הדם  מה שעלול למנוע רעלת הריון שמסכנת את האישה. מחלת כליות עלולה להתהוות בהיריון בגלל שינויים פיזיולוגיים בזמן ההיריון  וגם כהחמרה של מחלה כרונית שהיתה עוד לפני ההיריון ולריבוי של דלקות שתן, ואפילו לגרום לאי ספיקת כליות.

חשוב לעקוב אחרי נשים שסובלות ממחלות רקע הקשורות לכליות ולבצע בדיקות דם למעקב אחרי תפקודי הכליה, וניטור לחץ דם.  מחלת כליות כרונית מחייבת מעקב של הריון בסיכון. מחדלים במעקב נחשבים לרשלנות רפואית.

דלקות שתן

שינויים אנטומיים באגן הכליה ועלייה ברמות הסוכר גורמים לדלקות בדרכי השתן בהריון. דבר זה עלול לפגוע בהתפתחות העובר, או לידה מוקדמת. העדר טיפול אינטנסיבי ומעקב רפואי למי שסובלת מדלקות כרוניות הוא רשלנות. חשוב לעקוב אחרי שינויים בלחץ הדם וזאת כדי לוודא שאין הסתבכות כמו רעלת הריון, לידה מוקדמת או פגיעה בעובר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן