רשלנות רפואית במחלקת פגים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רשלנות רפואית במחלקת פגים

רשלנות רפואית במחלקת פגיםלידה רגילה מסתיימת עם סיום התפתחות העובר בשבוע 40 להריון. יש לידות שמסתיימות טרם המועד. במקרים כאילו העובר לא מתפתח באופן מושלם והוא נולד כפג.

פג הוא תינוק שנולד לפני שבוע 37 להריון או שמשקלו נמוך מ- 25 ק"ג. מדובר בלידה מוקדמת המסוכנת גם לאישה וגם ליילוד ולכן ממליצים לפעמים הפלה מלאכותית.

לידה מוקדמת שלא אובחנה במועד, עלולה להיות עילה להולדה בעוולה ותביעה בגן רשלנות במהלך ההיריון.

מהן הסיבות ללידה מוקדמת ?

הסיבות בין היתר הן: הריונות עם עוברים רבים, סיכון גבוה כמו רעלת הריון, שימוש בסמים או אלכוהול, מחלות, לידה לפני גיל 18,  או מעל גיל 35.

מנסים לעכב לידת פג באמצעות שמירת הריון, תזונה מתאימה, טיפול תרופתי, ומעקב צמוד .

סיכונים בלידת פג

פג שנולד נמצא בסיכון לחייו. הפג נולד כאשר מערכות גופו טרם הבשילו לכדי התפתחות שלמה ונורמאלית. המערכת החיסונית אינה מפותחת דיה,  וכך גם מערכת העיכול, הריאות, וכולי. לפג יש סף רגישות גבוה למחלות ולהדבקות בזיהומים, והוא עלול לסבול גם מפיגור קוגניטיבי ו/או התפתחותי.

מה קורה עם לידתו של פג ?

אחרי שהפג נולד הוא מועבר למחלקה מיוחדת לפגים בבית החולים, לתוך אינקובאטור, ומקבל טיפול ספציפי למצבו על ידי רופאים מומחים. האינקובאטור מבקש לאפשר תנאים הזהים לאילו שברחם האם  מבחינת הטמפרטורה, אספקת חמצן, מזון, נוזלים, הגנה מזיהומים, חומרים תרופתיים, וכולי.

רשלנות רפואית בפגיה

הרשלנות הרפואית יכול להיות גם בזמן הלידה, וגם  במשך הטיפול במחלקת הפגים, זאת מאחר והפג מאוד רגיש מבחינה בריאותית.

הפג נמצא במצב רגיש ומסוכן גם כשהוא מועבר לפגיה. רשלנות בטיפול בו, יכולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים והוא עלול שלא לשרוד.

רשלנות רפואית במחלת פגים עלולה להיות בתפקוד האחיות או הרופאים, ובהתנהלות אנשי הצוות הרפואי המטפל בפגים ובין היתר:

במקרה של סטייה מהסטנדרט הטיפולי בפגים;

במקרה בו לא מספקים מספיק חמצן לפג– מחדל כזה עלול במקרה הגרוע לגרום אפילו לשיתוק מוחין;

כאשר בשל מעקב או טיפול רשלני נגרם כשל נשימתי, לבבי, או פגיעה במערכות חשובות בגוף;

בפסקי דין העוסקים ברשלנות שקשורה ללידת פגים, נקבע לא אחת,  כי רשלנות יכולה להיות כאשר מנטרים  ובודקים מדדים (דופק סטורציה, קצב לב)  את הפגים באופן רשלני;

כאשר לא מאבחנים מחלות ומתנהלים בדרך רשלנית בטיפול הרפואי;

במקרה של  הדבקויות בחיידקים אלימים או במחלות בגלל חוסר היגיינה וזיהומים במחלקה;

כאשר לא נותנים מענה רפואי הולם למצוקה שמעוררת אצל הפג ובין היתר נשימתית, כאבים, רעב, צמא, טמפרטורת הגוף, וכולי;

בית המשפט מטיל בדרך כלל אחריות כבדה על הצוות הרפואי במחלקת הפגים שכן מדובר ברגישות יוצאת דופן שמחייבת מיומנות ואחריות רבה בטיפול. בית המשפט מטיל פיצויים גבוהים במקרה שתביעת הרשלנות הוכחה.

מה צריך להוכיח במסגרת תביעת טיפול רשלני בפגים ?

כדי להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית יש צורך בחוות דעת רפואית של רופא מומחה בפגים.

על התביעה להוכיח נזקים לפג ו/או לאם, ובין היתר שהצוות הרפואי לא התנהל בדרך סבירה כנדרש. כמו כן עליה להוכיח את הקשר הסיבתי  בין ההתנהגות הרשלנית של הצוות הרפואי (שיכולה להיות מההיריון, הלידה ועד ולאינקובאטור), והנזק שנגרם לפג.

מהפסיקה:

בית המשפט דחה שהוגשה  תביעה על ידי הוריו של פג שנפטר לטענתם בשל רשלנות רפואית, לאחר שנעשו בו ניסיונות לגמילה ממכשיר הנשמה.

התביעה הוגשה נגד מנהל מחלקת הפגים והרופאה הבכירה ואנשי צוות נוספים. הפג נולד כשהוא סובל ממצוקה נשימתית קשה הוכנס לאינקובאטור וחובר להנשמה. ניסיון לגמול אותו מהנשמה לאחר יום אחד – נכשל. הוא חובר שוב להנשמה ומצבו התייצב ולאחר כ- 4 ימים נעשה ניסיון נוסף לגמילה, אולם החמצן בדמו ירד, הדופק נחלש והנשמה ידנית ובהמשך מכשיר ההנשמה לא שיפרו את מצבו, הוא נפטר בהיותו בן ימים ספורים.

התביעה טענה לחוסר רישומים בנוגע לפעילות הרפואית, כך שלא ניתן לקבוע אם הצוות פעל כפי שהיה עליו לפעול להצלת הפג. נטען בין היתר גם לזיוף של רשומות רפואיות. המומחה הרפואי מטעם התביעה טען, שצריך היה להמתין לכך שמצבו של הפג יתייצב וישתפר ואז לנסות לגמול אותו מהנשמה מאוחר יותר.

המומחים מטעם הנתבעים טענו שמותו של הפג נגרם בשל אי ספיקה נשימתית, וזאת משום שהריאות לא היו בשלות לנשום בכוחות עצמן שכן הוא סבל ממחלת ראות מלידה. כמו כן טענו המומחים כי הפג קיבל טיפול נאות ומקובל, ופעולות ההנשמה הידנית וגם ניסיונות הגמילה, לא בוצעו ברשלנות.

 

אולי יעניין אותך גם:

לידת פג פגוע – רשלנות רפואית בשל אי מניעת לידה מוקדמת

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן