רשלנות רפואית לאחר הלידה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רשלנות רפואית לאחר הלידהאחריותו של הצוות הרפואי אינה באה לסיומה עם לידת התינוק, שהרי האם והוולד נשארים להשגחה בבית החולים, למשך מספר ימים, על מנת לוודא כי הלידה לא גרמה לסיבוכים כלשהם וכי האם והתינוק בריאים.

רשלנות רפואית לאחר לידה, מתרחשת בדרך כלל בשל מעקב לקוי אחר מצב האם והוולד, כאשר הדבר מוביל להעדר אבחון או אבחון מאוחר, של בעיה רפואית. כמו כן, לעיתים, הרשלנות הרפואית מתרחשת בשל מתן טיפול לא מתאים לאם או לתינוק, אשר גרם לנזק פיזי משמעותי.

רשלנות במעקב אחר היולדת

כל אישה לאחר לידה, זקוקה למעקב רפואי בימים הסמוכים לסיום הלידה, על מנת לשלול קיומם של זיהומים או סיבוכים אחרים כתוצאה מן הלידה. כך למשל, כאשר האם ילדה בניתוח קיסרי, יש לוודא כי היא מחלימה כהלכה מן התפרים.

כאשר הצוות המטפל התרשל בחובתו לנהל מעקב רפואי ראוי וחרג מסטנדרט הטיפול המקובל בהקשר זה, יכול הוא לגרום להעדר אבחון או אבחון מאוחר של בעיה רפואית. התוצאה עלולה להיות נזק פיזי חמור לאם ובמקרים קיצוניים, אף לגרום למותה. אחת הדוגמאות הממחישות את חשיבותו של המעקב הרפואי לאחר הלידה היא דמם לידה.

לאחר הלידה, סובלת האם מדימום קל – בינוני, הנמשך מספר ימים ספורים, זהו מצב טבעי. אולם כאשר הדימום נמשך מעל שבוע ו/או כאשר מדובר בדימום כבד, הדבר יכול להצביע על בעיה בכלי הדם. מצב זה מצריך טיפול תרופתי, או ניתוח דחוף, כך שאי אבחון הבעיה במועד, עלול לגרום לנזקים פיזיים חמורים ליולדת ואף למוות, בשל הדימום הממושך.

מצב זה יכול להתרחש בשל מחדלו של הצוות הרפואי לעקוב אחר מצבה של האם בימים שלאחר הלידה, כאשר לעיתים, האם אף מתריעה בפני הצוות כי ישנה בעיה, אולם בשל חוסר זהירות, חוסר תשומת לב, או העדר ניסיון, תלונותיה אינן נבדקות. הבעיה איננה מאובחנת במועד ולאם נגרם נזק פיזי משמעותי שניתן היה למנוע אותו.

מעקב לקוי אחר מצב התינוק

רשלנות רפואית לאחר הלידה יכולה לבוא לידי ביטוי גם במעקב לקוי אחר מצבו של התינוק. כפי שנדרש לבצע מעקב רפואי אחר האם, כדי לוודא שלא נוצר סיבוך מן הלידה, כך גם יש לבצע בדיקות שונות לתינוק, כדי לוודא שהוא בריא ואין כל בעיה הדורשת טיפול. בין היתר, נדרש הרופא המטפל לבצע תוך 24 שעות ממועד הלידה, בדיקה גופנית מקיפה לתינוק, במסגרתה יבדוק בין היתר את פרקי הירכיים, שרירי הגוף, בדיקת עיניים, יאזין ללב ולריאות של התינוק על מנת לוודא את תפקודם התקין וכיו"ב.

רשלנות במעקב הרפואי של התינוק לאחר הלידה, עלולה לגרום לנזקים חמורים לתינוק, בפרט כאשר ישנם גורמי סיכון כגון תינוק שנולד לאם עם סכרת הריון. במקרה כזה, יכול התינוק לסבול מרמה גבוה של אינסולין בדם ויש לעקוב אפוא בצמידות אחר רמות הסוכר שלו ולאזן אותן. דוגמא נוספת היא לידה מוקדמת, אז נמצא התינוק בסיכון גבוה יותר לסיבוכים שונים ועל כן יש לעקוב אחר מצבו כדי לוודא את התפתחותו התקינה ואם ישנה בעיה, לטפל בה באופן מיידי ולמנוע נזק.

מתן טיפול רפואי לא מתאים

הדוגמאות שהובאו לעיל, התמקדו בהעדר מעקב רפואי תקין, אשר הוביל לאי אבחון או אבחון מאוחר של בעיה רפואית. לצד מקרים אלו, ישנם מצבים בהם בוצע דווקא מעקב רפואי תקין אחר האם והתינוק ובמסגרתו אף אובחנה בעיה רפואית כלשהי. אולם, הטיפול שניתן אינו הטיפול המתאים וכך חלה החמרה במצב, אשר גרמה לנזק פיזי משמעותי שניתן היה למנוע אותו לו ניתן הטיפול הנכון.

רשלנות רפואית מסוג זה יכולה להתרחש בין היתר, בשל העדר ניסיון מספק של הרופא המטפל, אשר קיבל החלטה על שיטת טיפול לא נכונה. כך למשל, כאשר בחר הרופא לתת טיפול תרופתי לבעיה, כאשר נדרש למעשה לבצע ניתוח, או להפך.

כלומר מדובר בליקוי רפואי שניתן היה לפתור על ידי מתן טיפול תרופתי, אך הרופא המטפל הורה על ניתוח על אף שניתן היה להימנע מהליך פולשני באותו המקרה. כאשר הטיפול שניתן גרם לנזק פיזי לאם או לתינוק, אשר לא היה מתרחש, לו נבחרה שיטת טיפול נכונה, מדובר ברשלנות רפואית וניתן אפוא להגיש תביעה לפיצוי בגין הנזקים שנגרמו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן