רשלנות רפואית בסוכרת הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רשלנות רפואית בסוכרת הריוןסוכרת הריון היא תופעה האופיינית להריון בלבד ונחשבת שכיחה יחסית ומשפיעה על 4-10% מן הנשים ההרות. כאשר ישנה סוכרת הריון שלא מטופלת כפי שצריך עלולים להתפתח סיבוכים העלולים לפגוע בבריאות האישה עצמה וגם ביילוד ובתהליך הלידה.

כיצד באה לידי ביטוי סוכרת הריון?

אישה הלוקה בסוכרת הריון עלולה לפתח מצב של רעלת הריון המלווה בעליה בלחץ הדם וגם עלולה לגרום לליקוי בתפקודם של איברים כמו הכבד או הכליות. בנוסף לרוב ישנה עליה מואצת במשקלו של העובר כך שהוא מגיע בסוף ההיריון למשקל של 4 ק"ג ויותר.

הדבר מקשה על הלידה ועלול לגרום לקרעים בתעלת הלידה, לידת ואקום או צורך בניתוח קיסרי. אבחון סוכרת הריון בזמן הוא משמעותי מאוד. אבחון בזמן ומתן טיפול מתאים יאפשרו לאישה לעבור את ההיריון בצורה בטוחה ובריאה.

כיצד מאובחנת סוכרת היריון?

ישנם גורמי סיכון להתפתחות סוכרת היריון. כאשר רופא יודע על גורמים אלה הוא אמור להיות עם היד על הדופק. נתונים כמו היסטוריה משפחתית של סוכרת, מצב בו האישה נמצאת בעודף משקל וגם היריון בגיל מאוחר (מעל 40) מהווים גורמי סיכון להתפתחות סוכרת היריון.

כל הנשים אמורות לעבור בדיקת הסקר של העמסת סוכר 50 גר' בשבוע 24-28 להיריון וכשעה לאחריה בדיקת דם. אם מתקבלת תוצאה של מעל 140 מ"ג לדציליטר על האישה לעבור בדיקה נוספת של העמסת סוכר 100 גר' ובדיקות דם שעה, שעתיים ושלוש לאחר בדיקה זו.

אם לפחות שני ערכים מתוך הארבעה לא תקינים תאובחן האישה כסובלת מסוכרת היריון. כאשר שם לב הרופא לסיכון גבוה לסוכרת היריון הוא יכול להורות על ביצוע בדיקת העמסת סוכר 100 גר' לפני בדיקת הסקר.

היכן עלולה להיות רשלנות באבחון?

רשלנות באבחון יכולה להתרחש בכל אחד משלבי המעקב שלא נעשו כפי שצריך:

אי הפניה לבדיקות המתאימות: זהו השלב הראשון בו יכול להתחיל המחדל. אי הפנייתה של האישה לבדיקות כפי שנדרש, כולל בדיקת סוכר מעמיד אותה בסיכון לכך שהמחלה לא תתגלה.

אי הפניה לבדיקה חוזרת: כאשר נמצאה בבדיקת הסקר תוצאה שאינה נחשבת תקינה והרופא לא הפנה את האישה לבדיקה חוזרת של העמסת סוכר 100 גר'.

טעות בניתוח הנתונים: כאשר ביצעה האישה את כל הבדיקות הנדרשות אך הערכים לא נמדדו בצורה מדויקת או הרופא לא נתן לערכים אלה את הפרשנות הנכונה ישנו סיכון לחלות במחלה והדבר נחשב לרשלנות רפואית.

טיפול בסוכרת הריון ורשלנות בטיפול

טיפול בסוכרת היריון יכול לכלול שינוי תזונתי לתזונה דלת סוכר ופעילות גופנית מתונה או לכלול בנוסף לאלה גם טיפול תרופתי של זריקות אינסולין. כאשר ישנה סוכרת היריון נחשב ההיריון בחלק מהמקרים להיריון בסיכון גבוה ולכן יש לבצע מעקב מוקפד הן לגבי ערכי הסוכר שעליהם להישאר מאוזנים והן לגבי הפרמטרים האחרים הנבדקים בכל היריון.

כאשר נדרש גם טיפול תרופתי המעקב יהיה צמוד יותר. רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי במעקב לא מוקפד מספיק אחרי רמת הסוכר והמצב הגופני בכלל. רשלנות רפואית יכולה להתבטא בקבלת החלטות לא נכונות באשר לאופן הטיפול, למשל בקביעת מינון האינסולין. מינון לא מתאים עלול לגרום לבעיות אצל האם או אצל העובר.

מה עושים בעקבות טיפול לקוי?

סוכרת היריון נחשבת לגורם סיכון נפוץ יחסית, שאבחונה והטיפול בה אינם מסובכים וידועים. לכן, סטיה מאבחון, טיפול ומעקב מתאימים נחשבת לרשלנות המזכה את המטופלת בפיצוי כספי הולם.

לכן, אם ישנו חשד לנזקים שנגרמו לאישה או ליילוד בעקבות רשלנות רפואית באבחון וטיפול בסוכרת היריון מומלץ לפנות ליעוץ משפטי אצל עורך דין המומחה בתחום רשלנות הרפואית, עם דגש על רשלנות רפואית בהיריון.

 

אולי יעניין אותך גם:

רשלנות רפואית בשל אי זיהוי סוג דם שלילי בהריון – תאימות RH

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן