עורך דין לתביעת רשלנות רפואית בהריון ובלידה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

עורך דין לתביעת רשלנות רפואית בהריון ובלידה

עורך דין לתביעת רשלנות רפואית בהריון ובלידהכאשר מתעורר חשד לגבי רשלנות רפואית בהריון או בלידה, חשוב לא להמתין זמן רב כדי לא "לאבד" ראיות, ולחפש עורך דין מומחה בתחום הרשלנות לצורך היוועצות.

חשוב להיוועץ רק בעורך דין מומחה ולא בכל אדם, לא לפנות למומחים רפואיים באופן עצמאי, ולא לקבל עצות ממי שאינו עורך דין.

צריך לדעת שלא פונים לכל עורך דין שמומחה בנזיקין. עורך הדין צריך להיות מומחה בתחום ספציפי של רשלנות בהריון ובלידה.

הבחירה בעורך הדין המתאים

הצלחת התביעה תלויה מאוד בניסיון, בידע, ובמקצועיות של עורך הדין שנבחר. על כן, חשוב מאוד לעשות את הבחירה הנכונה והמתאימה בעורך דין בעל ידע ומומחיות, וניסיון בתחום הספציפי.

התביעה בנושא של רשלנות רפואית ובמיוחד בנושא של רשלנות בהריון או בלידה היא מורכבת, מסובכת, ודורשת מיומנות רבה בדרך הניהול שלה. על עורך הדין להוכיח  בין היתר את המעשה הרשלני, הנזקים, והקשר הסיבתי בין המעשה הרשלני והנזק. עורך הדין צריך להיות מעודכן, להכיר היטב פסיקה תקדימית בתחום, ולהיות מסוגל לנהל את ההליך במיומנות ובחוכמה.

עורך הדין צריך להיות מסוגל להתמודד מול מחלקות משפטיות גדולות ועתירות בפרקליטים מיומנים מטעם קופות חולים, בתי חולים, ומשרד הבריאות, אשר יעמדו מנגד בניסיון לדחות את התביעה או להקטין את תשלומי הפיצויים. עורך הדין הנבחר צריך להיות מנוסה ומיומן להכיר את האסטרטגיות של חברת הביטוח ולדעת להתמודד איתן. עליו להיות אסטרטג ובעל תושייה.

עורך הדין צריך להיות מסוג להעריך את הכדאיות הכלכלית בתביעה. עליו להיות מקושר למומחים רפואיים בתחום. עליו להיות מסוגל לנסח כתב תביעה מקיף, להיות מנוסה בהופעות בבית המשפט ובקי בספרות המקצועית בתחום. כמו כן במסגרת ההליך הוא יידרש גם לייצג בהליך גישור באופן חכם ופרקטי לטובת הלקוח ולא ממניעים אישיים.

חשוב לוודא שעורך הדין אינו עמוס מידי, ושהוא פנוי לטפל בתביעה. כמו כן חשוב לדאוג לקיים קשר אינטנסיבי עם עורך הדין, ולקבל עדכון בהתנהלות התיק.

ניסיון

הרשתות מוצפות במידע אודות אנשי מקצוע ובהם עורכי דין. חשוב לחפש מידע על עורך הדין ברשתות האינטרנט ובאתרים משפטיים, לבדוק תוצאות והישגים בתיקים אחרים ומהעבר, וכן המלצות בכל הקשור לניסיונו של עורך הדין בתחום רשלנות בהריון ובלידה. חלק מהניסיון הוא גם היכולת להשיג חוות דעת של מומחה ידוע בתחום שהיא הכרחית לצורך ניהול התביעה.

שכר טרחה

שכר הטרחה של עורך הדין בתביעת רשלנות רפואית בהריון או בלידה, נגבה באחוזים מהפיצוי שנפסק לתובעים בסוף ההליך המשפטי. צריך לברר מראש את שכר הטרחה של עורך הדין ולחתום איתו על הסכם שכר טרחה כדי למנוע אי הבנות וויכוחים. כמו כן צריך לסכם גם הבנות לגבי הליכי ערעור.  עורך הדין יכול לבקש שכר עבור בדיקה ראשונית של התיק, ועבור תשלום הוצאות בגין איסוף החומר הרפואי וההיוועצות עם המומחה, וכן אגרות.

התנהלות עורך הדין במסגרת ההליך המשפטי

עורך הדין צריך לבדוק את המסמכים המובאים לפניו ולבחון מבחינה משפטית ורפואית אם קיימת עילת תביעה ומהם סיכויי ההצלחה של התביעה. כדי שעורך הדין יוכל להתחיל לטפל בתביעה, צריך לחתום על ייפוי כוח שמסמיך אותו לייצג, ועל טופס ויתור סודיות רפואית בעזרתו ניתן להעתיק חומר רפואי מבתי חולים וקופות חולים. עורך הדין צריך להיות אחראי ומיומן בהכנת העדים בתיק לחקירות נגדיות.

איסוף החומר

על עורך הדין מוטלת מלאכת איסוף החומר הרפואי מהמוסדות הרפואיים הרלוונטיים, לצורך ברור ראשוני של סיכויי התיק. עליו להיות קפדן ודקדקן ויסודי בבדיקת המסמכים הקשורים למקרה.

יש מצבים שאחרי שבודקים את החומר מגלים שאין טעם להגיש תביעה כי אין עילת רשלנות ברורה. עורך הדין צריך להיות כנה וישר כדי להודיע לקוח שאין טעם להגיש תביעה ולא לפעול מתוך מניעים אישיים.

פניה למומחה רפואי

עורך הדין צריך להיות מקושר עם מומחים רפואיים בתחום – מטלה שאינה פשוטהף שכן קשה להשיג חוות דעת של מומחה כנגד בית חולים או מוסד רפואי. חוות הדעת תצורף לכתב התביעה.  כמו כן על המומחה להיחקר בבית המשפט. יש מקרים שנזקקים לשתי חוות דעת ועל עורך הדין לדאוג לכך.

ניסוח התביעה

עורך הדין צריך לנסח את התביעה באופן ברור ומשכנע. התביעה תכלול ראשי נזק ותחשיבים של הנזק כמו עלויות של טיפולים רפואיים, תרופות, ניידות, אבדן השתכרות, וכולי. עורך הדין צריך להיות מיומן כך שיוכל לקבוע את היקף הפיצויים עבור ראשי הנזק.

אסטרטגיה ויכולת שכנוע

עורך הדין צריך להתנהל בחוכמה. עליו לדעת מתי כדאי להמליץ ללקוח לקבל הצעת פשרה, ומתי הפשרה המוצעת אינה ריאלית ביחס לגודל הנזקים.

עורך הדין צריך לדעת לשכנע את בית המשפט, אבל גם את הלקוח. לא אחת שכנוע הלקוח לקבל הצעת פשרה בתיק, מסתבר להיות קשה יותר, ודרושה לכך מיומנות מיוחדת.

עורך הדין צריך לשים את טובת הלקוח בראש ולעשות ככל שניתן למען הצלחת התביעה והשגת תוצאות טובות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן