רשלנות רפואית בהריון ולידה בארצות הברית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רשלנות רפואית בהריון ולידה בארצות הברית

בארצות הברית יש כל שנה מקרים רבים מאוד של רשלנות רפואית שנגרמה במהלך טיפול רפואי שגוי. מידי שנה נפטרות בארצותרשלנות רפואית בהריון ולידה בארצות הברית הברית מאות נשים כתוצאה מסיבוכי הריון ולידה. מקרי מוות לא מעטים מתרחשים בלידה עצמה או אחרי כשבוע ואפילו פרקי זמן ארוכים יותר. יותר ממחצית מקרי המוות יכולים היו להימנע אם היה ניתן טיפול רפואי הולם.

מהי ההגדרה המקובלת ל'רשלנות רפואית'?

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר הטיפול שניתן על ידי גורם רפואי חורג מהסטנדרט המקובל באותן הנסיבות. מדובר למעשה בטיפול שגוי שאינו מתאים, או מחדל אשר גורם נזק לחולה. גורם רפואי יכול להיות צוות רפואי, מרכז רפואי, בית חולים, קופת חולים, מרפאה, וכולי.

לפיכך, השאלה המשפטית בתביעות רשלנות רפואית תהיה האם רופא או איש מקצוע רפואי אחר בנסיבות דומות היה נותן את אותו טיפול/מעקב במהלך לידה או בהריון?

רשלנות רפואית תאובחן כאשר יוכח שהטיפול שניתן הוא לא הטיפול שאיש מקצוע סביר היה נותן, ולא שיטת הטיפול הסטנדרטית והמקובלת. רשלנות רפואית בהריון ולידה יכולים להיות בין היתר כאשר האבחון שגוי, אי זיהוי כשל מסוים, אי ביצוע כל הבדיקות הנדרשות (מי שפיר, סקירת מערכות, אולטראסאונד וכו') והעדר מעקב במהלך ההיריון, ניתוח רשלני ומיותר, רשלנות בביצוע לידה מכשירנית, טעויות במתן תרופות, העדר מעקב אחרי הלידה, וכולי.

על הצוות הרפואי היא לעקוב במדויק אחרי מצבה של האישה בזמן ההיריון ובלידה כדי לזהות מצבים רפואיים מסכני חיים, ולתת טיפול נאות בהתאם לנסיבות. כאשר הרופאים והצוות הרפואי לא עומדים בסטנדרט הרפואי הנדרש לטיפול, והתוצאה היא פגיעה רצינית או מוות – מדובר ברשלנות רפואית.

מהם רכיבי עוולת הרשלנות הרפואית בארצות הברית?

כדי להגיש תביעה רשלנות רפואית בארצות הברית צריכים להתקיים רכיבים הבאים:

  • יש להוכיח שבית החולים או הגורם הרפואי המטפל חייב בחובת זהירות;
  • חובת הזהירות לא התקיימה והטיפול לא היה נכון – מעשה ההתרשלות;
  • עקב הפרה זו נגרם נזק; (כלומר קיים קשר סיבתי בין ההתרשלות והנזק).

מה המקרים השכיחים בארצות הברית לרשלנות רפואית בלידה?

מקרי מוות בלידה אשר קשורים לרשלנות נגרמים בעיקר כתוצאה משטפי דם, קרעים בשליה, דימומים, סיבוך לבבי, כשל לבבי או נפילת לחץ דם, שבץ, זיהומים, קרישי דם בריאות, במוח או באזורים אחרים, סיבוכים כתוצאה מלחץ דם גבוה, פגיעה באברים סמוכים, רעלת הריון וכולי.

כיצד ארצות הברית מונעת מקרי רשלנות בהריון ובלידה על ידי צוות רפואי?

הוראות והנחיות לצוותים רפואיים למניעת רשלנות רפואית בטיפול ובאבחון כוללים בין היתר:

  • מתן תשומת לב מיוחדת לאישה עם מחלות כרוניות במהלך ההיריון;
  • זיהוי סיכונים ומצבים מסכני חיים במהלך ההיריון;
  • זיהוי או איתור סימנים וסימפטומים מוקדמים המצריכים טיפול במועד להצלת חיי האישה;
  • העלאת סטנדרט התגובה במקרים דחופים ובמקרים של סיבוכים;
  • מתן טיפול הולם ומעקב אחרי מצב האישה גם אחרי הלידה;
  • בדיקה ואבחון לגבי עברה הרפואי של האישה, ובכל הקשור להריונות קודמים;

כיצד מגישים בארצות הברית בגין רשלנות רפואית בהריון?

אם נפגעת מרשלנות רפואית בהריון, חשוב וחיוני ליצור קשר עם עורך דין מומחה בתחום כדי שיבדוק אפשרות להגשת תביעה. יש לבחון אם קיימת עילה להגשת תביעה מוצדקת לקבלת פיצוי בגין בגין הנזק שארע.

אין בכוחה של התביעה להשיב את המצב לקדמותו, אבל יש בה כדי לפצות ככל האפשר את הניזוק בגין נזקיו.

רשלנות רפואית בהריון ובלידה יכולה להיות עילה לתביעת נזיקין בגין נזקי גוף ועוגמת נפש. בתביעת נזיקין כזו אפשר לקבל פיצויים גדולים הרבה יותר מהמקובל בישראל.

על החשיבות של ייצוג משפטי בהצלחת התביעה

כדי להגיש תביעת רשלנות רפואית חשוב לפנות לקבלת טיפול משפטי מקצועי ולהיעזר בעורך דין שמכיר את החוק האמריקאי ומומחה בתביעות של רשלנות רפואית.

צריך לבדוק ולוודא שקיימת עילת תביעה בגין רשלנות רפואית שארעה במהלך הטיפול והפעולות שעשה הצוות הרפואי.

יש לבדוק את סיכויי התביעה ולוודא שיש בהישג ראיות מספקות לתמיכה בתביעה. לצורך ניהול התביעה יש צורך בין היתר להיעזר בעד מומחה לצורך מתן חוות דעת לגבי הטיפול שהיה צריך להינתן באותו מקרה, ולא ניתן

ניתן להיעזר בייצוג על ידי עורך דין אמריקאי שיודע את החוק והכללים והדין בארצות הברית.

ניתן גם להגיש את התביעה מישראל בשיתוף פעולה בין עורכי דין אמריקאים שנמצאים בארצות הברית ועורכי דין אמריקאים שעובדים בישראל.

מבט קצר על שיטת המשפט האמריקאית

בתי המשפט בארצות הברית נעזרים במומחים רפואיים שנותנים חוות דעת במקרה של שאלות רפואיות מורכבות. כמו כן המושבעים בשיטת המשפט האמריקאית משפיעים על תוצאות המשפט, ולכל מדינה החוקים שלה ומורכבות אחרת בכל הקשור לניהול המשפט.

קיימת חקיקה ופסיקה ספציפית אמריקאית בנושא של רשלנות רפואית ויש צורך במיומנות משפטית בטיפול בתביעה כזו, ובייצוג בבית המשפט.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן