רשלנות רפואית מקרוזומיה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רשלנות רפואית מקרוזומיה

מהי מקרוזומיה? כיצד מאבחנים מקרוזומיה? אילו סיבוכים עלולים להתלוות לה? ומהי רשלנות רפואית שקשורה ללידת עובר מקרוזומי? כל התשובות לשאלות אלו בשורות הבאות.

מהי מקרוזומיה בהריון?רשלנות רפואית מקרוזומיה

מקרוזומיה היא מצב בהריון, שבו העובר שנמצא ברחם האישה הוא גדול מידי באופן יחסי לזמן ההיריון. מכיוון שכך, קיימת צפייה שבעת הלידה משקלו של העובר יהיה גדול מעל הנורמה, מצב שמסכן את היולדת. עובר מקרוזומי הוא עובר ששוקל 4 – 4.5 ק"ג וגם יותר.

מה גורמי הסיכון שעלולים להביא להתפתחות מקרוזומיה?

גורמי סיכון למקרוזומיה הם בין היתר סכרת הריון, היסטוריה של הריונות עם עוברים מקרוזומיים, השמנת יתר, רעלת הריון וכולי.

כיצד מאובחנת מקרוזומיה עוברית?

קשה לדעת בדיוק את גודלו ומשקלו של העובר ברחם האם. אף אל פי כן, בשלבים מוקדמים של ההיריון, האולטראסאונד מהווה מדד ראשוני לגודלו של העובר והעליה שלו במשקל.

אפשר לגלות מקרוזומיה גם על פי כמות מי השפיר שיש לאישה. כמות גדולה של מי שפיר ורחם גדול עשויים להיות סימן מרמז למקרוזומיה.

מהם סיכוני הלידה במצב של מקרוזומיה? ומדוע קריטי לאבחן מראש מצב זה?

מקרוזומיה עלולה להקשות מאוד על לידה עד כדי סיבוכים וסכנת חיים לעובר ולאישה. מקרוזומיה עלולה לגרום לקושי גדול בחילוץ העובר מהרחם, ועקב כך לנזקים ליולדת כמו דימומים וקרעים, ונזקים בלתי הפיכים ליילוד : פרע כתפיים שעלול לגרום לשיתוקים בזרועות ובידיים, שבר לגולגולת בגלל לחץ, חוסר פרופורציה בין אברי הגוף שלו ועוד.

אילו סיבוכים יכולים להופיע בשל כשל באבחון מקרוזומיה עוברית?

במקרה של מקרוזומיה, חשוב מאוד לעדכן את היולדת, בצורך ללידה קיסרית. אם לא מאתרים מקרוזומיה בזמן, הדבר עלול לגרום לסיבוך רציני בלידה כאשר היילוד עלול להיתקע בתעלת הלידה. במקרה כזה יש צורך בלידה מכשירנית שיש לה סיכונים משל עצמה כמו לחץ על הראש, שיתוק מוחין, פרע כתפיים שעלול לגרום לשיתוק מולד או לחולשה בגפה העליונה ופוגע בשורשי העצבים בחוליות הצוואר, ובמקלעת הזרוע של היילוד .

לפיכך, חשוב מאוד לאבחן מראש את המצב ההריוני של מקרוזומיה, לעקוב אחרי ההיריון, וליידע את האישה בהחלטות נכונות לגבי אופן הלידה הבטוחה ביותר עבורה ועבור היילוד.

מהי רשלנות רפואית במקרה של לידת עובר מקרוזומי?

עילה לתביעת רשלנות רפואית קמה במקרה שנגרם נזק ליילוד בשל מעשה רשלני של הרופא העוקב אחרי ההריון, הרופא המיילד, והצוות הרפואי המטפל באישה.

הרשלנות נובעת מכך שלא מאבחנים במועד עובר מקרוזומי (עובר גדול בין 4 ק"ג ל- 4.5 ק"ג), ולא מיידעים את האישה בצורך ללידה בניתוח קיסרי.

מצב של הצירות כתפיים בלידה אפשר לדעת מראש, ועל כן חשוב לתת ליולדת הסבר לגבי הסיכונים בלידה רגילה של עובר מקרוזומי, ולהציע לה לידה בניתוח קיסרי כדי למנוע נזקים לה וליילוד.

חשוב לעקוב אחר שקילות בזמן ההיריון, סכרת הריון, ומבנה האגן של היולדת. מחדל שקשור לאבחון מקרוזומיה והחלטה שגויה ובלתי שקולה לגבי אופן הלידה , עלול לגרום לנזקים ליולדת וליילוד ואז קמה עילה לתביעת רשלנות רפואית.

הרשלנות הרפואית קמה כאשר הרופא לא הפעיל שקול דעת רפואי של רופא סביר, לא הציע ליילד את האישה בניתוח קיסרי כפי שהיה צריך באותן הנסיבות, ולא נתן דעתו לגורמים שמסכנים את האישה ואת היילוד.

כיצד מגישים תביעת רשלנות רפואית?

לצורך הגשת התביעה יש צורך באיסוף החומר הרפואי מתוך הרשומות הרפואיות. אם מתגלה חוסר בחומר הרפואי יפעל הדבר לחובת הנתבעים. לתביעת הרשלנות יש לצרף חוות דעת רפאית לתמיכה בנטען בתביעה. התביעה צריך להוכיח את הרשלנות של הרופא המטפל וכן את הנזק הרפואי ליילוד ו/או לאישה. חוות הדעת חשובה ולעיתים צריך אפילו יותר מחוות דעת אחת כחלק מהבירור לסיכויי התביעה.

פיצויים בגין התביעה נקבעים על פי אחוזי הנכות של היילוד (למשל על נכות של 40% בית המשפט פסק 1.5 מיליון שקלים), וגם של היולדת (במידה והוכחו).

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן