רשלנות רפואית בטיפול לא נכון בסוכרת הריונית במהלך ההריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רשלנות רפואית מקרוזומיה

במהלך ההריון, נשים עלולות לסבול מסוג סוכרת מסוים, אשר נקרא סוכרת הריונית. סוכרת זו אינה נדירה כלל, ושכיחותה עלתה במהלך ה- 20 שנה האחרונות. בדרך כלל הסוכרת תתגלה לאחר שבוע 24 עד השבוע ה 28.

מהי סוכרת הריונית?רשלנות רפואית בטיפול לא נכון בסוכרת הריונית במהלך ההריון

סוכרת שייכת לקבוצת המחלות המטבוליות שבהן יש רמות גבוהות של סוכר בדם (גלוקוז) לאורך תקופה ממושכת. בדרך כלל, כמות הסוכר (גלוקוז) בדם נשלטת על ידי הורמון האינסולין. ישנם מקרים בהם לנשים במהלך ההריון, יש רמות גבוהות של סוכר בדם אך אין מספיק אינסולין אשר יידע להשתמש בסוכר זה. חסר זה באינסולין יכול להיות מוסבר בכך שבמהלך ההריון, השליה אשר מייצרת הורמונים המסייעים לגדילת התינוק ברחם, עוצרים את פעולת האינסולין, באופן שגורם לתנגודת לאינסולין. מכיוון שהצורך באינסולין בהריון גבוה מהרגיל, כאשר הגוף אינו מסוגל לייצר את הכמויות הגבוהות הנדרשות, תתפתח סוכרת הריונית.

לא תמיד הסוכרת ההריונית תתבטא בסימפטומים ברורים. לכן, ישנה חשיבות מכרעת לאיבחון הרופא ולבדיקות דם אשר יגלו סוכרת זו לפני החרפתה. עם זאת, כאשר יופיעו סימפטומים, הם ייכללו: ראייה מטושטשת, צמא תמידי ופה יבש, עייפות, דחיפות ותכיפות במתן שתן, וזיהומים בשלפוחית השתן, הנרתיק והעור.

מה קורה כאשר טיפול בסכרת בהריון לא נכון?

תלונה על רשלנות רפואית בגין סוכרת הריונית עלולה להתרחש לאחר טיפול כושל ולא נכון אשר ניתן לאם או לתינוק, במהלך הלידה או לאחריה. בשלבים המוקדמים של ההריון, סוכרת אימהית עלולה לגרום למומים מולדים לאיברים מרכזיים כגון הלב או המוח ומגבירה את הסיכון להפלה. בשליש השני והשלישי של ההריון, סוכרת הריונית עלולה לגרום ללידת תינוק גדול, עם שכיחות גבוהה יותר של ניתוחים קיסריים.

לפיכך, צריכה האם להישלח לבדיקות דם לאבחון סוכרת בין השבוע ה 24 לשבוע ה 28 להריון. אם ישנם גורמי סיכון לסוכרת (כמו למשל הופעת סוכרת בהריון הקודם, או נטייה גנטית), צריכה האישה להישלח לבדיקות אף קודם לכן.
לאחר גילוי הסוכרת, תופנה האם למעקב ביחידות להריון בסיכון, ושם תוכל להיות במעקב צמוד יותר ולקבל את הטיפול התרופתי במידה ויידרש. בדרך כלל, הטיפול יהיה כרוך בניטור רמות הגלוקוז בדם תוך עידוד לשינוי הרגלי אכילה. בנוסף, יידרשו לפעמים זריקות אינסולין אשר יינתנו באופן קבוע בכדי לשמור על רמת הסוכר בדם תחת שליטה.

כיצד ניגשים לתביעת רשלנות רפואית במקרה של טיפול לא נכון של סכרת בהריון?

כאשר הטיפול הניתן לאם או לתינוק, הוא שגוי ובלתי הולם, הוא עלול להוות סכנת חיים. לכן, רופאים חייבים להבין שבכל מקרה הריון הכולל סוכרת, יש משמעות חיונית לזיהוי מיידי, מדויק ופיקוח הדוק. מעבר לפיקוח על מצבה של האם במהלך ההריון, ישנה חשיבות גם לפיקוח במהלך הלידה. נשים הסובלות מסוכרת הריונית נמצאות בסיכון ללידת תינוק גדול, כך שהלידה עלולה להיות מסובכת וטראומטית יותר. בכדי למנוע התרחשות של סיבוך בלידה, אשר עלולה לגרום לנזק לתינוק כמו נזק מוחי כתוצאה מחוסר חמצן – יש להקפיד על הוראות בית החולים, ולפקח על כל שלב בלידה. גם בימים הראשונים שלאחר הלידה, התינוק שזה עתה נולד עלול לסבול מהיפוגליקמיה (רמת סוכר נמוכה בדם), מצב המחייב התערבות מיידית ומהירה.

תביעה על רשלנות רפואית בהריון ולידה עשויה להניב פיצוי שיסייע לבני המשפחה להתמודד עם הנזקים שכבר נוצרו בעקבות הכשל הטיפולי. יש לברר עם עורכי דין המתמחים במצבים אלה על אפשרות התלונה וסיכויי ההצלחה בה. בדרך כלל, יהיה צורך להתחיל את התביעה המשפטית לא יאוחר ממספר שנים מרגע האירוע או הבנת הנזק ואשמתו הישירה של הרופא המטפל.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

רשלנות רפואית במחלקת תינוקות – באילו מקרים יש עילה לתביעה?

רשלנות רפואית בלידה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן